Bloggvärlden stagnerar?


Jag följer inte så många bloggar längre, av det enkla skälet att de bloggar jag följt inte uppdaterats så ofta, och jag är för lat för att leta ny läsning. Det har mest blivit fragmentbloggande i Twitterformat istället, både när det gäller det egna bloggandet och läsandet av bloggar. Vet inte om det är någonslags kollektiv inspirationsförlust som pågår, eller om folk börjat leva sina liv mer IRL igen, eller om det är så att Facebook får alla berättelser. Jag, som inte är med där, tycker ju att det är trist om det ska vara på det viset, men är själv för lat/tidsfattig/oinspirerad för att göra något åt mitt eget bristfälliga uppdaterande. 

Förhoppningsvis blir det bättre framöver, jag tycker om att skriva, älskar att höra tangenterna tryckas ner och hoppa upp igen, och känner mig liksom bättre till mods efteråt, även om jag inte känt mig tyngd innan. Antar att det är känslan av att sortera tankarna och få minnena registrerade som är grejen. Det man inte minns har liksom inte hänt, och rätt som det är så minns man inte längre vad som har hänt. 

Så, ni som eventuellt inte tröttnat på mina uppdateringssvackor: vad vill ni läsa om? Vad läser ni om på annat håll, och vad inspirerar er? Tips mottages tacksamt 🙂

KRAM

3 svar

  1. Tycker att syftet med en blogg är att på äldre dar kunna komma tillbaka och se lite vad man gjorde, tänkte osv. Privat men ändå inte för privat. Känner igen mig själv att jag inte är så bra på att blogga men nöjd med de få inlägg jag lyckas prestera,

    1. Det är sant att bloggen blir ett dokument att återvända till. Ibland har den hjälpt mig att i efterhand datera när något hänt, eftersom jag inte har det bästa minnet alla gånger.

  2. Själv känner jag att det bara inte hinns med just nu. Jag har inte möjlighet att prioritera bloggen. Livet går före. Och det är väl sunt. Men det går i vågor. Det är lite som andra beroenden att börjar man vara lite flitigare igen så blir man sugen på att skriva av sig oftare. Det jag saknar i mitt eget skrivande just nu är att alla tankar av tyngd uteblir från bloggen och det blir mer av dagboksuppdaterade för min egen framtids skull. Det tar helt enkelt för mycket tid just nu att skriva ner allt som är intressant på riktigt.

Lämna en kommentar